Intensificare a numarului de lansari din China. Beijingul preia prima pozitie a clasamentului
11-07-2020 05:56
19 este numarul de lansari la care a ajuns China in acest moment. Prima jumatate a lunii iulie a adus o intensificare a activitatiilor spatiale si a plasat Beijingul pe prima pozitie a clasamentului.
Probabil pentru scurt timp, pentru ca a doua jumatate a lui iulie are in agenda pana la 7 zboruri americane.

Pana atunci sa facem insa o scurta retrospectiva a celor 4 lansari chineze din aceasta perioada.

Pe 3 iulie, un satelit din seria de observatie a Pamantului Gaofen, a fost ridicat pe orbita de la baza spatiala Taiyuan, de o racheta CZ 3B. Satelitul va zbura intr-o orbita SSO, la 640 km altitudine si pe o inclinatie polara, 97.5 grade.
El a fost insotit de un nanosatelit Cubesat 2U, BY 2, construit de liceul Bayi, sub indrumarea China Center for Aerospace Science. El va testa comunicatiile radio in banda de radioamatori si este inlocuitorul platformei BY 1 care fusese pierduta in 2016 in timpul unei lansari la bordul lui CZ 2D.



A doua lansare a venit o zi mai tarziu, pe 4 iulie, de la baza spatiala Jiuquan. CZ 2D a fost folosita de chinezi pentru o noua misiune din clasa de sateliti Shyian 6. A fost al doilea satelit din aceasta clasa, dupa o lansare similara din noiembrie 2018. Demonstrator tehnologic, el va orbita Pamantul de la altitudinea de 700 km.



A urmat pe 9 iulie un zbor de la a treia baza spatiala a tarii, Xichang. APStar 6D, un satelit geostationar de telecomunicatii, construit in China de compania China Great Wall Industry Corp. pentru operatorul APT Satellite, a fost lansat de racheta CZ 3B/G2.
Este vorba despre o platforma DFH 4E, cu o greutate la lansare de 5.5 tone, proiectat pentru un serviciu de minim 15 ani, concentrat pe banda Ka (8 transpondere) si banda Ku (90 de transpondere).
APStar 6D va manevra in perioada urmatoare, din orbita de transfer GTO in care a fost plasat de racheta, spre slotul orbital ecuatorial 134 grade longitudine estica.
APT Satellite Company Limited este un operator din Hong Kong, care are in serviciu in acest moment 5 sateliti. Fondata in anul 1992, ea este astazi detinuta de grupul APT Satellite Holdings Limited, inscriindu-se in lista companiilor telecom cele mai active din Asia.

 


Un nou satelit de telecomunicatii a fost lansat din China
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20120411020829

APT Satellite Company Limited din Hong Kong lanseaza un nou satelit
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20151021113856

APStar lanseaza un nou satelit de comunicatie
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180507144045


In sfarsit, a patra lansare a venit pe 10 iulie, din nou din Jiuquan. A fost debutul unei noi rachete de clasa mica, Kuaizhou 11, operata de startupul Expace desprins din compania de stat chineza CASIC (China Aerospace Science and Industry Corp.).
Expace mai are in portofoliu racheta Kuaizhou 1A, cu care a facut 6 zboruri reusite pana in acest moment.  Kuaizhou 1A este derivata din racheta guvernamentala Kuaizhou 1 a celor de la CASIC.
Nu la fel de noroc a fost si debutul noii rachete  Kuaizhou 11, care nu a reusit sa trimita pe orbita pasagerii dupa probleme tehnice la motorul treptei a treia. A fost a treia ratare chineza a anului. Doi sateliti s-au aflat la bord in acest zbor: Jilin-1 High Resolution-02E, un satelit ce produce video HD din spatiu, parte a constelatiei Jilin 1 a celor de la Chang Guang Satellite Technology Co., despre care am mai scris in trecut si respectiv CentiSpace-1 S2, o platforma WN-100 de 97 de kg a celor de la CAS Microspace pentru clientul lor, compania Future Navigation din Beijing. Ar fi trebuit sa fie al doilea satelit al programului de testare a comunicatiilor optice si a unor tehnici GNSS, dupa cel lansat in 2018.
Kuaizhou 11 la fel ca fi  Kuaizhou 1 si  Kuaizhou 1A este o racheta in trei trepte, toate pe baza de combustibil solid. Toate trei sunt derivate din tehnologia rachetelor militare DF31, in aceasta evolutie, varianta 11 devenind substantial mai performanta decat primele doua (cu o capacitate de transport in LEO de 1 tona si respectiv 700 kg in SSO).



China preia conducerea, cu a patra lansare in doar trei saptamani
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20180124133415


Deja doua lansari in contul Chinei, intr-un an care se anunta record
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20190124104147


Credit CNSA

jQuery Menu by Apycom